onsday

Igår var en riktigt jobbig kväll/natt. Fanny har ju som sagt lämnat ön för lite varmare klimat, och dagarna efter att hon åkt är alltid hemska. Nu har man varit bortskämd med att vakna och hon ligger på soffan och är alltid så snäll och går upp samtidigt som mig och vi tar vår morgoncigg och dricker kaffe. Nu är hon iaf iväg i två månader och jag är alltså mer ensam än jag varit tidigare känns det som. Låg och bökade i sängen och försökte komma på ett snabbt sätt att somna, fick några goda tips av en mycket betydelsefull person men lyckades ändå inte somna. Jag får all energi när jag lagt mig i sängen, kan vara trött en hel dag men sen när jag lägger mig är jag pigg. Laddade ner en film och låg och läste under tiden. När filmen var klar gick det inte att se den och jag höll på att börja gråta, kollade lite på tv, läste lite igen. Brukar annars somna ganska snabbt när jag läser men igår gick de verkligen inte. Men tillslut somnade jag till klockan var runt halv tre. Vid fyra vaknar jag till i panik av en mardröm (brukar inte drömma mardrömmar annars). Gick upp för att ta ett glas vatten och när jag sen ska ställa ner glaset drar jag ner en glasflaska med kladdig drinkmix i och det kladdas ut över hela köket. Under dessa få sekunder hinner min puls komma upp i 180 och jag kan inte somna om, upp med boken igen och sen somnade jag efter några kapitel.
Mamma ringde och väckte mig vid tio idag, låg kvcar i sängen och kände efter lite och såklart har jag dragit på mig en rejäl förkylning. Tyckte lite synd om mig själv, tänkte på den där jävla drinkmixen som låg och flöt ute i köket och bestämde mig då för att somna om igen. Vid tolv kom min bror hit så jag pallrade mig upp ur sängen, vi åkte in till stan och fixade det sista med mammas presenter. Nu kommer hon bli riktigt nöjd. Åkte förbi mitt jobb en sväng och lämnade in mina tider och mina älsklingar kom springandes och kramade om mig som om jag inte tr'äffat dom på evigheter, dom är för fina. Vi åkte sen hem och tog en fika i växthuset och prata lite jag och Sebba. Nu ligger jag i sängen och snorar och ska försöka vila en stund, ska till josefin och Bonnie senare om inte förkylningen blir värre, vill inte smitta dom direkt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0